Perry är försvunnen.

14 juni

Mitt på dagen idag,måndag. höll jag på att tvåtta och skulle hämta tvättlinan i gamla stugans rum och sätta upp den mellan några träd.
Perry var med mig som vanligt, trodde jag.
Men när tvätten var upphängd var hunden borta. Det hade bara gått några minuter sen jag såg honom senast och då var han i skogen på höger sida om stugan mot sjön.
Jag ropade på honom, gick i skogen mot Dragviken. Startade bilen och tutade. Christer ropade. Jag gick i skogen på stigen mot myren. Ingen Perry.
Jag var orolig att han hade fastnat i halsbandet någonstans i skogen.

Jag tog bilen till Badviken och till sopcontainern för att se om han gått efter vägen.

Vi måste polisanmäla Perry som saknad, sa Christer.Och vi måste hålla honom kort när han kommer tillbaka om han kommer tillbaka.

Jag gick ut för att fortsätta med tvätten efter att ha sökt Perry i en timme, tror jag. Då kom jag att tänka på att han kanske hade följt med in i gamla stugans rum och där var Perry.

Perry blev jätteglad när jag öppnade dörren, men vi blev ännu gladare.

Det blev godis och kramar..



.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0