Löptikar?

Jag berättade ju att jag blev arg på Perry när han gjorde utfall mot en hund. I förrgår mötte vi två små hundar som gick med sin matte. Jag och Perry gick in på en sidostig i parken. Jag lät Perry sitta där medan småhundarna skulle passera på gångvägen. Men... Perry blev så ivrig och drog iväg mot dem och jag efter..
Han drog så hårt och underlaget var så halt att han helt enkelt drog mig som en släde en bit innan jag fick stopp på honom.
Troligen var någon av hundarna i löpen eftersom det blev så våldsamt.
Så, nu får han gå med nosgrimman på igen.

Efter den händelsen har allt fungerat bra. Vi har inte mött några tikar och det har blåst så kallt att hundar och hundägare vill inte vara ute mer än nödvändigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0