En hundpromenad.

Hej
I förmiddags var jag och Perry ute på vår vanliga förmiddagspromenad. På gångvägen bakom lekparken mötte vi en hund som var något mindre än Perry. Det gick inte så bra för Perry drog iväg mot hunden i full fart och med mig efter. Jag drog jättehårt i kopplet och blev riktigt arg på Perry. Den lilla hunden gick åt sidan och försvann in i parken.
Sen gick Perry jättefint. Vi mötte en hund till som satt på andra sidan gatan. Den brydde han sig inte om ett dugg.
På gågatan fanns en stor grå hund. Perry gnällde som om han ville träffa hunden, men lydde mig och låg till och med "plats" en stund på gågatan.
Vi ska öva Perry att möta hundar utan att bry sig och att jag kan prata med folk på gatan utan att Perry hoppar och drar.
Jag kommer att berätta här hur det går.
Hej så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0